Το ερώτημα που πραγματεύεται η παρουσίαση είναι αν τα παιδιά προχωρούν σε μια επιθετική συμπεριφορά λόγω σχολικών παραγόντων ή αν ερμηνεύουν τον σχολικό τους αποκλεισμό ως υποτίμηση του ήδη χαμηλού κοινωνικού τους status και υιοθετούν επιθετικές συμπεριφορές ώστε να διατηρήσουν την ταυτότητα τους. Η παρουσίαση επιχειρεί να αποσαφηνίσει τον όρο επιθετικότητα και κοινωνικός αποκλεισμός, να παρουσιάσει θεωρίες που προσπαθούν να προσεγγίσουν τα αίτια που οδηγούν στην αλληλοσυσχέτιση επιθετικότητας και κοινωνικού αποκλεισμού μέσα στο σχολικό χώρο, να αναδείξει τις κοινωνικές ομάδες που εμπλέκονται με τους όρους επιθετικότητα και κοινωνικός αποκλεισμός και τέλος να ασχοληθεί με τις εκπαιδευτικές προσπάθειες.